Sending

Pretul ridicat al carburantilor conventionali a determinat tot mai multi romani sa-si treaca motoarele pe GPL. In contextul in care un litru de benzina/motorina se invarte in jurul valorii de 6 lei, iar gazul costa la jumatate sau chiar mai ieftin, intelegem de ce. In plus, ofertele variate la instalare GPL in service-uri autorizate a determinat ca si costul instalarii unui astfel de sistem de alimentare sa poata fi amortizat rapid.

Motorizarea GPL – avantaje si dezavantaje la pompa si la service 1


Gpl-ul auto este cel mai cunoscut combustibil alternativ din întreaga lume şi este compus din propan şi butan. Pentru a alimenta însă un automobil cu GPL este nevoie, în primul rând, de o instalaţie de alimentare cu gaz petrolier lichefiat. Si asta nu e tot. Dupa ce alegi tipul de instalatie, trebuie ales un reductor GPL compatibil cu puterea motorului tau. Apoi trebuie aleasa unitatea electronică de control (ECU) corespunzătoare în funcţie de strategia de injecţie şi anul de fabricaţie al autoturismului. In cazul in care vrei un motor pe GPL si injectoarele trebuie adaptate în funcţie de timpii de injecţie ai autoturismului pe benzină şi nu în ultimul rând rezervorul de GPL în funcţie de posibilităţile de montaj şi preferinţele clientului. In plus, mai ai nevoie si de alte accesorii auto atunci cand treci pe instalatie GPL.

Dezavantaje la pompa si service cand vorbim de GPL

In primul rand, trebuie stiut faptul ca o motorizare GPL solicita neaparat un rezervor cilindric, iar acesta este asezat de obicei în portbagaj, ceea ce reduce cu mult capacitatea portbagajului. Puterea motorului o sa scada, iar la turatii mari nu o sa mai obtii aceeasi viteza dar asta n-ar fi neaparat un inconvenient ca nu merge nimeni cu 180 de km/h. Dar instalatia GPL nu te scapa de statul la pompa pentru ca, orice instalatie GPL are nevoie de benzina sau motorina pentru a porni.

Avantaje pentru instalaţiile Gpl

Dincolo de legendele urbane cum ca butelia din portabagaj este asociata cu o bomba cu ceas, combustibilul GPL are ca mai mica raza de inflamabilitate dintre toate tipurile de carburanti. Altfel spus, daca lasi in Soare o farfurie in care ai turnat GPL si langa o carpa imbibata in benzina, cu certitudine carpa imbibata in benzina se va aprinde mult mai repede. In plus, exista un serviciu specializat de service electrica auto pentru verificarea legaturilor electrice la comutarea dintre o alimentare la alta.

GPL este mult mai sigur decât benzina!

Testele au demonstrat că un autovehicul având instalaţie Gpl auto nu explodează deci e mai sigur decât cel pe benzină! Este mult mai uşor să deformezi, să spargi, să desigilezi un rezervor de benzină decât unul de Gpl, pentru că de obicei rezervoarele de benzină sunt făcute din plastic şi nu sunt echipate cu vreun dispozitiv de siguranţă. În caz de accident, un rezervor Gpl plin nu îşi va schimba structura, nu va exploda şi nici nu va vărsa conţinutul. În sistemele pe benzină sau Diesel, alimentarea cu Gpl este întreruptă în momentul impactului. Rezervorul se deformează, nu se sparge, scăpările de gaz nefiind posibile.

Speram ca aceste sfaturi sa va fie utile si sa alegeti motorizarea potrivita nevoilor dumneavoastra

Comments

commentarii

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.