Sending

Stiu ca majoritatea soferilor NU au cunostinte temeinice cand vine vorba de service auto dar – Geometria rotilor si echilibrarea NU sunt operatiuni identice!

In Romania, la cateva luni, sute de noi carnete de sofer sunt eliberate. Asta n-ar fi o problema, doar ca multi dintre noii soferi fac confuzii atunci cand vine vorba de automobilul lor. Una dintre cele mai frecvente greseli apare atunci cand ajung la service si cer echilibrarea rotilor considerand ca astfel se regleaza si gemetria lor.
Geometria rotilor si echilibrarea lor NU sunt sinonime.

Geometria rotilor si echilibrarea NU sunt operatiuni identice! 1

Din contra, NU au nicio legatura. In afara faptului ca ambele operatii sunt legate de roti, in rest, n-au nicio legatura. E ca la bucatarie. Desi ai carne pe care vrei sa o prepari, intre prajire si fierbere nu exista nicio legatura. Chiar daca vorbim de aceeasi materie prima


Pe scurt, reglarea paralelismului sau geometria constă în reglarea unghiurilor roților pentru ca acestea sa redevenina perpendiculare pe sol și paralele între ele, si asta se poate face, evident, intr-un service auto autorizat. Mai exact, o geometrie defectuoasa poate sa creeze discrepante unghiulare si sa te trezesti ca un cauciuc e mai sus sau mai jos decat altul sau, daca incerci sa mergi drept si sa iei mana de pe volan, sa te trezesti ca masina merge singura in stanga sau in dreapta.

In schimb, echilibrarea unei roti are legatura doar cu un singur lucru. Aceasta este verificata sa nu intre in trepidatii la anumite viteze, sa nu ajunga sa oscileze pe ax. Echilibrarea rotilor presupune verificarea legaturii dintre roti si axul masinii. Geometria presupune verificarea intregului ax si uneori ai nevoie si de alte piese auto daca apar probleme.

Care sunt primele semne ca ai nevoie sa verifici geometria rotilor?

Pana la punctul in care ai inspiratia sa verifici directia masinii fara sa tii mainile pe volan, o geometrie defectuoasa a rotilor poate fi vazuta si in gradul de uzura al anvelopelor. Daca acestea se uzeaza mai mult pe o parte decat pe alta, inseamna ca masina are un deficient unghiular.

Care sunt cauzele care deregleaza geometria rotilor?

In Romania, una dintre cauzele foarte probabile este determinata de starea deplorabila a drumurilor. Sau atunci cand soferul urca cu viteza pe o bordura mai inalta iar automobilul n-are suspensiile bine reglate.

La ce ajuta geometria rotilor?

Un automobil cu rotile reglate corespunzator va raspunde mult mai bine in situatii limita, la franare sau accelerare. Mai mult decat atat, o geometrie corecta va salva anvelopele de la uzura cu peste 60%. In majoritatea cazurilor, geometria roților din față și din spate este reglată în aproximativ 30 minute. Această operațiune constă în verificarea direcției și unghiurilor anvelopelor, în funcție de specificațiile constructorului auto. Reglarea geometriei este o operație foarte simplă pentru un service specializat. Prețurile se situează între 80-120 de lei, în funcție de unitatea la care mergeți.

Geometria rotilor si echilibrarea NU sunt operatiuni identice! 2

Comments

commentarii

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.