Sending

Pentru a nu face calcule greșite atunci când alegeți anvelopele de vară, acordați atenție caracteristicilor importante și luați în considerare stilul dumneavoastră de condus.

Desigur, puteți merge cu anvelope de iarnă în timpul verii sau să nu vă deranjați și să cumpărați anvelope pentru toate anotimpurile, dar este mai bine să obțineți seturi separate de anvelope pentru iarnă și vară. Într-adevăr, numai anvelopele create pentru condiții meteorologice specifice vor fi capabile să ofere siguranță maximă pe șosea. Vezi ofertele SWS anvelope de vara aici.

infografic Cunoaște ți dimensiunea anvelopei

Atunci când alegeți, este suficient să urmați recomandările producătorului autoturismului și să țineți cont și de caracteristicile stilului dumneavoastră de condus și de condițiile de funcționare. Pentru a alege anvelopele potrivite pentru mașina dumneavoastră, trebuie să acordați atenție la cinci lucruri:

anvelope-de-vara-versus-anvelope-allseazon

 

1. Dimensiunea corectă a anvelopelor de vara

Totul este relativ simplu aici. Dimensiunea anvelopelor este raportul dintre lățime, înălțime și diametrul exterior. Desemnarea dimensiunilor arată astfel: 175 / 55R13. Pe exemplul acestui autobuz, ne vom da seama ce număr este responsabil pentru ce:

175 este lățimea anvelopei în milimetri.
55 este înălțimea profilului, exprimată ca procent din lățimea anvelopei.
13 este diametrul alezajului în centimetri.
Diametrul alezajului ar trebui să corespundă cu dimensiunea discului, altfel nu va funcționa pentru a instala anvelope. Dar cu lățimea și înălțimea profilului vă puteți juca un pic. Vezi cel mai des achizitionate 480 de anvelope de vara aici.

Anvelopele mai late măresc suprafața de contact și, ca urmare, îmbunătățesc tracțiunea. În același timp, acestea sunt mai grele și înrăutățesc dinamica mașinii, manevrabilitatea pe un drum prost și, de asemenea, cresc consumul de combustibil. În același timp, pe carosabilul umed, ele creează și un efect perfid de aquaplaning.

În funcție de înălțime, anvelopele sunt împărțite în profil redus (55% și mai puțin), profil înalt (60-75%) și profil complet (80% și mai mult). Acestea din urmă sunt destinate SUV-urilor și conducerii pe drumuri de țară cu denivelări și gropi, iar primele două sunt instalate pe autoturismele obișnuite.

Înălțimea profilului este, de asemenea, o sabie cu două tăișuri: cu cât profilul anvelopei este mai mic, cu atât manevrabilitatea este mai bună, dar cu atât anvelopele sunt mai sensibile la cele mai mici denivelări ale suprafeței drumului și la riscul de deteriorare a jantelor pe gropi. Prin urmare, merită să alegeți un profil redus doar dacă conduceți în principal pe autostradă și la viteză mare.

2. Profilul benzii de rulare a anvelopelor

Nu pentru frumusețe. Afectează în mod direct performanța anvelopei. Modelul benzii de rulare este de trei tipuri:

Simetric non-direcțional – cea mai comună opțiune, care este considerată clasică și este potrivită pentru conducerea în ciclul urban și pe autostradă. O astfel de bandă de rulare este cel mai adesea utilizată în anvelopele bugetare, acestea fiind de obicei instalate din fabrică. Specificațiile anvelopelor sunt independente de condițiile de funcționare și de direcțiile de conducere. Roțile pot fi schimbate.

Modelul simetric direcțional simetric elimină apa cât mai repede posibil din zona de contact a anvelopei și asigură o aderență bună. O opțiune pentru iubitorii de viteză și de condus pe vreme umedă. Anvelopele se montează strict în direcția de rotație (indicată de o săgeată pe partea laterală a anvelopei), altfel va fi periculos pe suprafețe umede.
Modelul asimetric este bun atât pe ploaie, cât și pe vreme uscată. Banda de rulare universală, care este instalată pe SUV-uri, sedanuri de familie și coupe-uri de mare viteză. Pe exteriorul și interiorul acestor anvelope, se folosesc modele diferite ale benzii de rulare: unul pentru o aderență mai bună cu un strat uscat, al doilea pentru aderență cu unul umed. În cazul instalării, trebuie să fiți și mai atenți: uitați-vă la marcajul Inside / Outside, care înseamnă interiorul și, respectiv, exteriorul anvelopei.

3. Indicele de viteză

Un alt parametru important. Este indicat cu ajutorul literelor latine, fiecare dintre acestea indicând viteza maximă care poate fi dezvoltată pe astfel de anvelope.

Anvelopele cu un indice de viteză ridicat au o tracțiune crescută, care, la rândul său, asigură o distanță minimă de oprire. Dar ele costă mai mult. Prin urmare, dacă nu mergeți la escrocherie sau mașina dvs. dă doar 180 km / h, și chiar și atunci de pe un deal, nu ar trebui să plătiți prea mult. Dar dacă sunteți un fan al condusului rapid, nu economisiți și luați anvelope V sau W. Anvelopele cu un indice de viteză ridicat au o tracțiune crescută, care, la rândul său, asigură o distanță minimă de oprire. Dar ele costă mai mult. Prin urmare, dacă nu aveți de gând să înșelați sau mașina dvs. dă doar 180 km / h, și chiar și atunci de pe un deal, nu ar trebui să plătiți prea mult. Dar dacă sunteți un fan al condusului rapid, nu economisiți și luați anvelope V sau W.

4. Indicele de încărcare al anvelopelor

Acest indicator determină sarcina pe care anvelopa o poate suporta la viteza maximă. Cu alte cuvinte, aceasta este greutatea maximă (cu încărcătură, pasageri și șofer) pe roată a unei mașini. acest indicator determină sarcina pe care anvelopa o poate suporta la viteza maximă. Cu alte cuvinte, aceasta este greutatea maximă (cu încărcătură, pasageri și șofer) pe fiecare roată a unei mașini.

Dacă transportați adesea pasageri sau marfă, atunci ar trebui să luați anvelope cu un indice de încărcare ridicat. Cea mai bună opțiune poate fi selectată folosind acest tabel, comparând datele cu caracteristicile tehnice ale mașinii.Dacă transportați adesea pasageri sau mărfuri, atunci ar trebui să luați anvelope cu un indice de încărcare ridicat. Cea mai bună opțiune poate fi selectată folosind acest tabel, comparând datele cu caracteristicile tehnice ale mașinii.

5. Construcția carcasei anvelopei

Prin caracteristicile de proiectare, anvelopele sunt împărțite în diagonale și radiale. Primele nu se găsesc aproape niciodată acum, anvelopele moderne sunt în mare parte radiale. Acest fapt este indicat de litera R în marcajul anvelopei, și nu de diametru, așa cum mulți cred. Anvelopele radiale sunt potrivite pentru mașini de toate clasele: de la mașini mici la SUV-uri.

Indiferent de tip, anvelopele pot fi întărite. Acest lucru este indicat de litera C (Cargo) sau LT (Light Truck) în denumire. Anvelopele ranforsate sunt concepute pentru minivanuri, camioane ușoare și furgonete, care sunt mai grele decât autoturismele obișnuite și sunt folosite pentru a transporta bunuri și un număr mare de pasageri.

Cum se selectează anvelopele de vara

După cum vă amintiți, totul depinde de stilul de conducere și de condițiile de funcționare. Pentru a vă face alegerea mai ușoară, SWS Anvelope a identificat trei dintre cele mai frecvente scenarii. Nu trebuie decât să vă găsiți propria dvs.stil de condus.

Circulația în oraș și nu numai, la o viteză moderată. Sunt potrivite anvelopele cu un profil de 60% și peste, un profil simetric non-direcțional sau asimetric al benzii de rulare și un indice de viteză de S sau T.
Condusul la viteză mare. Sunt adecvate anvelopele cu un profil de 55% sau mai mic, un profil simetric direcțional sau asimetric al benzii de rulare și un indice de viteză de V sau W.
Conducerea în afara drumului. Pentru SUV-uri, merită să luați anvelope cu profil înalt, cu o bandă de rulare adâncă și indicele de sarcină corespunzător greutății transportate. Proprietarii de minivanuri și furgonete ar trebui să cumpere anvelope speciale pentru vehicule comerciale marcate C și LT.

Comments

commentarii

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.