Pentru ca sunt si soferi la inceput de drum astazi avem sfaturi despre acumulatorul auto (componenta esentiala in electrica auto a oricarui automobil)– cand si de ce trebuie schimbat din 7 pasi. Soferii cu experienta stiu acest lucru, dar soferii care de abia si-au luat carnetul trebuie sa afle ca, daca si-au cumparat un automobil SH, bateriile respectivelor automobile au rata de uzura destul de mare si trebuie inlocuite la 2-3 ani. De asemenea si acumulatorii auto trebuie schimbati si verificati, mai ales dupa o perioada in care ai tot folosit aerul conditionat. Cand stii ca acumulatorul da semne de imbatranire? Daca observi ca atunci cand incerci sa pornesti masina, indicatorul din bord cu semnul sub forma de baterie sta aprins sau motorul are un decalaj intre momentul in care cuplezi cheia in contact si primul zgomot, inseamna ca trebuie schimbat.

Acumulatorul auto – cand si de ce trebuie schimbat din 7 pasi 1


ATENŢIE! Nu întotdeauna când ai probleme cu pornirea maşinii înseamnă că acumulatorul este defect şi trebuie înlocuit. Exista si alte situatii cand poti avea probleme cu electrica automobilului tau. Una dintre aceste probleme o intampina de exemplu soferii de taxi din orasele aglomerate pentru ca drumurile scurte si pornirile dese provoaca descarcari de tensiune la nivelul bateriei si acumulatorului si acestea se vor uza mai repede. De asemenea, pot aparea probleme si la alternator sau la releul de incarcare.
Mai sunt situatii in care bateria si acumulatorul sunt ok, dar exista surse care genereaza consum sau pur si simplu sunt anumite contacte imperfecte intre componentele electrice ale masinii si atunci stii ca ai nevoie de alte piese auto.

In concluzie, exista 7 momente cheie care te ajuta sa intelegi ce probleme electrice ale masina ta

1) Indicatorul de bord pentru baterie nu se stinge după câteva secunde de la răsucirea cheii în contact sau după pornirea maşinii, sau dacă se aprinde şi se stinge când ai motorul pornit;
2) Chiar dacă electromotorul şi motorul sunt ok, simţi că se învârte mai greu la pornire, iar motorul porneşte un pic mai greu decât de obicei;
3) Când aprinzi farurile cu motorul oprit observi că aceste rămân stinse sau au o lumină mai slabă, atunci când claxonezi observi ca acesta este mai “anemic”;
4) Dacă când măsori tensiunea cu volmetrul cu motorul pornit şi oprit observi parametri anormali;
5) Dacă ai redresat bateria şi în ziua următoare este din nou descărcata;
6) Dacă după ce ai lăsat maxim 20 de minute farurile aprinse cu motorul oprit simţi că bateria nu mai are putere;
7) Dacă observi că sunt scurgeri din baterie;

Acumulatorul auto – cand si de ce trebuie schimbat din 7 pasi 2

Comments

commentarii

Leave a Reply

  1. Diesel sau benzina ? Ce motoare te cheama mai des in service?

    […] Aici lucrurile sunt mai simple de transat. Pentru acelasi brand si aceeasi motorizare ca si capacitate, cand vine vorba de service, un motor diesel va fi intotdeauna mai scump. Filtrul de particule pune deseori probleme, injectoarele sunt mai scumpe, la fel și turbinele sau volanta cu dublă masă. Orice defecțiune la diesel va costa scump, iar utilizarea unui diesel în traficul urban uzează excesiv orice componentă. In plus, situatiile se complica usor si cand vorbim de partea electrica. […]

  2. Detaliul care conteaza - Sisteme audio care iti transforma masina

    […] W si 20 de boxe de ultima generatie, oferind o experienta ce pare aproape ireala. Evident ca si partea electrica e optimizata la un astfel de sistem. Sa asculti hip-hop intr-o astfel de masina sau un concert de […]

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.