Sending

Azi am ales sa vorbesc cu voi despre Tuning auto – inceputuri, idei, clasificare. Care e ideea? Daca femeile sunt fascinate dupa posete si pantofi, barbatii sunt atrasi de personalizarile auto. Chiar daca pare greu de crezut, la inceput, conceptul de tuning nu era privit ca o personalizare artistica si stilizata a masinii ci mai mult ca o imbunatatire tehnica. Concret, cuvantul TUNING – de origine anglo-saxona inseamna in traducere – reglaj de finete. Practic, azi, cand vorbim de tuning, putem vorbi si de alte echipamente electrice motorizate, de laptopuri sau telefoane mobile.


In domeniul auto cuvantul TUNING s-a transformat in utima jumatate de secol, si daca la inceput presupunea doar imbunatatirea motorului si a cailor de evacuare, azi el a ajuns sa insemne si restilizarea si reconfigurarea geometrica a masinii, de la pigmenti unici de vopsea la o varietate de folii auto. De la deja celebre modele de Cadillac care sar pe ritm de hip-hop pana la vehicule tunate cu mii de basi in boxe.

Tuning-ul auto, o lectie de istorie

Tuningul are o lunga istorie si a inceput evident, in America. Daca primele automobile de serie au fost oferite de Henry Ford la inceputul anilor 1900, la 45 de ani dupa, odata cu aparitia fenomenului hot-road-ului, au inceput sa fie tunate primele automobile la nivel de motorizare. Hot road-urile s-au nascut in acelasi timp cu chopper-ele, si primii barbati care si-au tunat autovehiculele au fost veteranii de razboi, plictisiti de rutina de acasa. Primele tuning-uri auto n-au insemna insa adaugarea de piese noi ci mai curand dezechiparea autoturismelor de elemente care duceau la o scadere a vitezei. Aripi, geamuri, bara de protectie, capota motor.

La scurt timp au aparu primele motoare tunate, acele V8-uri deja celebre in lumea intreaga. Astazi tuning-ul auto nu se mai rezuma doar la motorizari si este impartit, la nivel mondial, in trei categorii: Tuning exterior, Tuning interior si Tuning motor. Tuning-ul exterior presupune o redesenare a liniilor din fabrica. Spoilerele, pragurile sau eleroanele nu au doar un rol optic, ele ajutand la drenarea curentilor de aer. Kiturile exterioare, proiectate si testate in tunele aerodinamice, au rolul de a ghida curentii de aer, crescand aderenta masinii la viteze mari. Cei mai creativi se joaca si cu luminile, daca ne aducem aminte de NFS underground si primele masini tunate.

Tuning-ul la interior presupune schimbarea aspectului interior al masinii pentru a obtine o tenta mai sportiva, imbunatatirea functionalitatii, a comfortului sau obtinerea unui aspect mai extravagant. Tuning-ul de interior are in vedere atat imbunatatirea design-ului interior, de la montarea altor tipuri de scaune, volan, pana la folosirea unor materiale deosebite precum lemn de tek, piele de crocodil sau alte inventii. In plus, tot la capitul tuning interior intra si zona de upgrade in zona de sunet. Schimbarea boxelor, basilor si a altor auxiliare. Tuning-ul hardcore presupune ajustarea sau modificarea unui motor cu combustie interna pentru a obtine performanta optima, pentru a creste puterea, economia sau durabilitatea motorului. Bineinteles ca daca intervii asupra pneurilor cu alte tipuri de anvelope, vei avea nevoie si de verificare a geometriei rotilor.

Comments

commentarii

Leave a Reply

  1. Fotbalul si masinile – modele tunate pentru fotbalistii romani si englezi

    […] Marica atunci cand vrea sa impresioneze. Masina are personalizarile cerute de catre fotbalist, e tunata si un motor de 300 de cai putere. Mirel Radoi e mai mult adeptul luxului rafinat si ii place sa […]

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.