Sending

Nu e o noutate pentru soferii din Romania ca au nevoie sa treaca periodic pe la o statie ITP pentru a circula fara probleme pe drumurile nationale si nu numai. E deja cunoscut faptul ca orice posesor de automobil trebuie sa se prezinte periodic la inspectie, la cel mult 2 ani. Ca sa scapi de timp pierdut si costuri in plus, sunt cateva lucruri pe care trebuie sa le stii ca sa poti sa iei ITP-ul din prima.

ITP-ul la romani. De ce trebuie facut si cand trebuie facut 1


E important de precizat faptul ca ITP-ul trebuie facut DOAR in centre autorizate de catre Registrul Auto Roman – RAR si numai de catre specialisti autorizati RAR.
Daca verificarea a fost facuta, orice statie autorizata ITP poate efectua inspectia pentru TOATE tipurile de automobile si pentru toate tipurile de verificari, inclusiv partea de geometrie roti. Concret, vorbim de clasa I de vehicule (motorete, motociclete, scutere de peste 50 cc), clasa II (autovehicule cu masa mai mica sau egala cu 350 kg) si clasa III (autovehicule peste 3,5 tone).

Ce servicii trebuie sa ofere o statie ITP?

Exista si centre ITP cu autorizatie RAR speciala unde se pot verifica: automobile istorice, autovehicule folosite in misiuni militare si automobile de competii. Orice ITP trebuie sa foloseasca in cadrul verificarilor mai multe echipamente precum: analizor de gaze pentru masurarea noxele pentru autovehicule pe benzina si pentru cele pe GPL; opacimetru – pentru masurararea noxelor autovehiculelor diesel’; stand de frana cu role – pentru masurarea performantelor de franare si aparat de reglat fazele farurilor, in special faza medie si lunga.

Trebuie retinute cateva aspecte inainte de a merge la un ITP aflat in incinta unui service auto. Mai exact, NU poti sa mergi sa iti verifici vehiculul daca acesta prezinta anumite probleme. Sunt cateva elemente pe care le poti verifica si singur inainte de a pierde timp pe drum. Daca ai parbrizul fisurat, faruri sparte sau crapate, anvelope de dimensiuni diferite fata de cele mentionate in Cartea de Identitate a masinii, anvelope de dimensiuni diferite pe trenul anterior si posterior, sistem de iluminare si lumini neomologate montate pe autovehicul; folii sau alte metode de reducere a transparentei aplicate pe suprafetele vitrate, altele decat foliile agreate RAR si aplicate de o unitate service agreata RAR, coroziune pe elemente vizibile si de rezistenta.

ITP-ul la romani. De ce trebuie facut si cand trebuie facut 2

Comments

commentarii

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.