Sending

Dilema diesel sau benzina are zeci de ani si cred ca e prima intrebare pe care si-o pun toti soferii. Dincolo de masina noua, second hand, marca, prima intrebare inainte de orice este – Am carnet ce masina sa-mi iau, diesel sau benzina? Daca propresele tehnologice in materie de motorizari au cunoscut in ultimii ani apogeul, pentru ca deja vorbim de masini cu GPL, masini hybrid, motoare solare, motoare cu electroliza care se alimenteaza cu apa si alte inovatii, cele mai multe masini inca se bat pe aceasta dilema – diesel sau benzina.

Diesel sau benzina ? Ce motoare te cheama mai des in service? 1

În ultimii ani, motoarele diesel au făcut un progres uriaș în materie de tehnologie, ceea ce a adus un plus de rafinament și valori de consum incredibil de mici, în condițiile în care puterea este la valori ridicate. In aceeasi masura, un propulsor pe benzină este în continuare mult mai rafinat, în special pentru traficul urban, unde pornirile dese de pe loc și utilizarea turațiilor joase nu sunt deloc plăcute pentru un diesel, oricât de bine optimizat este.  Noile motorizări pe benzină au devenit mult mai economice, astfel încât diferența de consum de 5-6 l/100 km (față de diesel) în unele cazuri s-a micșorat.

Diesel sau benzină la drum lung?

Până nu demult, motoarele diesel aveau un avantaj clar datorită faptului că sistemul turbo le oferea o elasticitate superioară. Cu toate acestea, astăzi, majoritatea motoarelor pe benzină sunt și ele turbo. Chiar și valorile de consum s-au echilibrat. Motoarele diesel poate consumă foarte puțin în regim extraurban, dar si motoarele pe benzină au devenit mai eficiente, mai ales atunci când sunt conduse într-un regim de mers moderat, fără turații ridicate. Si cand e vorba de tuning, se pot tuna mult mai usor motoarele pe benzina decat cele pe motorina.

Ce e mai scump la service, diesel sau benzina?

Aici lucrurile sunt mai simple de transat. Pentru acelasi brand si aceeasi motorizare ca si capacitate, cand vine vorba de service, un motor diesel va fi intotdeauna mai scump. Filtrul de particule pune deseori probleme, injectoarele sunt mai scumpe, la fel și turbinele sau volanta cu dublă masă. Orice defecțiune la diesel va costa scump, iar utilizarea unui diesel în traficul urban uzează excesiv orice componentă. In plus, situatiile se complica usor si cand vorbim de partea electrica.

Diesel sau benzina cand vorbim de mediu?

Propulsoarele diesel au o viață din ce în ce mai grea cu noile norme de poluare, iar întrebarea dacă ele vor mai fi produse la scară largă după anul 2025 este cât se poate de validă. Este foarte posibil ca acest război dintre diesel și benzină să fie câștigat în scurt timp de… hibrizi.

Pana cand vom pasi in viitor, ramane sa ramanem conectati la present. Drumuri line pana data viitoare.

Comments

commentarii

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.